Pemberitahuan Penipuan

Sehubungan dengan banyaknya kasus penipuan yang mengatasnamakan Pimpinan dan Lembaga Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi di Kemdiknas, dengan ini kami menyampaikan informasi kepada seluruh dosen dan staff di Fakultas Teknik sebagai berikut:

1. Bahwa Ditjen Dikti selalu menyebarkan undangan seminar, sosialisasi, pelatihan, dan kegiatan lainnya secara resmi dan tertulis, melalui faksimili, pos surat, atau email;

2. Bahwa Ditjen Dikti TIDAK PERNAH menyampaikan undangan kegiatan hanya melalui telepon atau pesan singkat (sms);

3. Bahwa kegiatan yang diselenggarakan oleh Ditjen Dikti tidak dipungut biaya.

Berdasarkan hal-hal tersebut di atas, kami menginstruksikan kepada seluruh perguruan Tinggi dan Kopertis Wilayah I-XII utnuk menyebarluaskan informasi ini kepada seluruh dosen, mahasiswa, dan staf tenaga kependidikan bahwa undangan kegiatan Ditjen Dikti yang disampaikan melalui telepon atau sms adalah TIDAK BENAR.

Apabila ada undangan yang meragukan, silahkan konfirmasi di Sekretariat Ditjen Dikti melalui nomor telepon 021-57946093, faksimili 021-57946092, atau email sekretariat@dikti.go.id.

Atas perhatian dan kerjasama yang baik, kami sampaikan terima kasih.

 

 

Tawaran Program Beasiswa Bidik Misi tahun ajaran 2011/2012

Dengan ini kami beritahukan bahwa Kementerian Pendidikan Nasional Diroktorat Jenderal Pendidikan Tinggi menawarkan Program Beasiswa Bidik Misi tahun ajaran 2011/2012 bagi mahasiswa berprestasi dari keluarga kurang mampu, dengan acuan kriteria/syarat sebagai berikut:

1.  Mahasiswa baru tahun 2011 (lulusan SLTA/SMK/MA/MAK)

2.  Orang tua/walinya kurang mampu secara ekonomi

3.  Calon penerima beasiswa mempunyai prestasi akademik/kurikuler, ko-kurikuler maupun ekstra kurikuler maupun ekstra kurikuler yang diketahui oleh kepala Sekolah minimal peringkat ke-3.  Adapun prestasi akademik/kurikuler yang dimaksud adalah peringkat 25 persen terbaik di kelas,

Berkas-berkas yang harus dilengkapi oleh siswa sebagai berikut:

1.  Formulir pendaftaran tahun 2011 yang telah diisi oleh siswa yang bersangkutan dan dilengkapi dengan pasfoto ukuran 4×6 sebanyak 3 (tiga) lembar.  Formulir pendaftaran dapat diunduh di alamat www.dikti.go.id atau www.kelembagaan.dikti.go.id.

2.  Fotokopy Kartu Tanda Siswa (KTS) atau yang sejenis sebagai bukti siswa aktif.

3.  Fotokopi rapor semester 1 s/d 5 (bagi kelas reguler) atau semester 1/3 (bagi kelas akselerasi yang dilegalisir disertai surat keterangan tentang peringkat siswa dikelas.

4.  Fotokopi Kartu Keluarga Miskin, Surat Keterangan Penghasilan orang tua/wali dan Surat Keterngan Tidak Mampu yang dapat dibuktikan kebenarannya, yang dikeluarkan oleh kepala desa/kepala dusun.

5.  Fotokopi Kartu Keluarga

6.  Fotokopi Kartu Mahasiswa

7.  Fotokopi Rekening listrik terakhir, fotokopi PBB dan fotokopi PDAM

Sehubungan dengan hal di atas, bagi mahasiswa baru yang memenuhi syarat dapat mengumpulkan berkas dan entry online langsung ke:

Bagian Kesejahteraan Mahasiswa (Kesma)

Biro Administrasi Kemahasiswaan UNDIP

paling lambat tanggal 12 September 2011

 

 

International Conference on Global Sustainability and Chemical Engineering (ICGSCE 2012)

Semarang, ft.undip.ac.id – Faculty of Chemical Engineering, Universiti Teknologi MARA (UiTM) will be organizing the International Conference on Global Sustainability and Chemical Engineering (ICGSCE 2012) on 24th – 26th April 2012. The purpose of this inaugural ICGSCE 2012 is to highlight the roles and responsibilities that modern chemical engineering plays in preserving the environment whilst satisfying the continually increasing demands of consumers and industry.
 
Call for Papers
The event provides participants from academia and industry with an outstanding opportunity for presenting their research findings and promoting networking between like-minded individuals who recognize the need for change and enable identification of viable routes and methods by which such sustainable changes can be implemented. Prospective authors are invited to submit full papers in accordance, but not limited to the following themes:
 
Global warming
Biofuels
Carbon sequestration
Carbon/water footprinting
Green technology
Environmental technology
Fuel cells
Biotechnology
Food technology
Separation technology
Advanced materials
Nanotechnology
Process modeling and simulation
Process control
 
Full research manuscripts will be published after a regular peer-review in a special journal issue.
 
Important Dates
Abstract submission: September 30, 2011
Confirmation of acceptance: October 31, 2011
Early bird: November 30, 2011
Manuscript submission and payment of fees: December 31, 2011
Final revised manuscript submission: February 29, 2012
 
Registration Fees
Early bird (November 30, 2011)     RM 800 (USD 270)
Participant                                  RM 1000 (USD 330)
Student participant                      RM 500 (USD 165)
 
Other activities including a trip to either Malacca/Putrajaya will cost a further RM 100.
 
On behalf of the organizing committee, we would like to extend an invitation to you and your colleagues to participate in this workshop. Attached together is the brochure of the workshop. You may visit the workshop website for further information.

http://fkk.uitm.edu.my/ICGSCE

Should you need further assistance, kindly contact us at 03-55436332 or write to us at icgsce@salam.uitm.edu.my

Kindly promote the International Conference of Global Sustainability and Chemical Engineering (ICGSCE 2012) to all your contacts in your university, country and worldwide. ICGSCE 2012 is promising to b
e a great conference and offers an excellent opportunity to network with world specialists and forge new friendships and cooperation with colleagues in Malaysia and worldwide.
 
 
Best regards and hope to see you at ICGSCE in April 2012!!
 
Secretariat of ICGSCE 2012
Faculty of Chemical Engineering
Universiti Teknologi MARA (UiTM)
40450 Shah Alam
Selangor, Malaysia.
Tel: +603-55436332
Fax: +603-55436300
 

Job Advertisement as DISPATCH & MATERIAL MANAGEMENT TL of PT Holcim Indonesia Tbk

Job Title    : DISPATCH & MATERIAL MANAGEMENT TL
Location    : Maloko Quarry – Serpong, Tangerang

Scope of works:    
The position required to organize and supervise all activities: Aggregates dispatching, material management, sales support, quarry reporting as well as and manage cash sales for Maloko Quarry. Its includes preparing daily, weekly and monthly report of production, sales and stock of material or product.

Requirements:

Education                   : Bachelor or Diploma in any disciplines
Experience                 : Minimum 3 years experience in working in administration;
                                  accounting, or Customer care
Computer literacy        : Microsoft office, Lotus Notes  and SAP – SD User
Language                   : Good of  English both oral & written
Other qualification / skills    : –  Having knowledge of administration  & accounting
                                  –  Honestly
                  –  Able to make annual budget for section
                  –  Having good leadership
                  –  Good interpersonal skill

If you are an employee of PT Holcim Indonesia Tbk and interested to the position, please send your resume before 4 September, 2011 to:

Organizational Design & Development Dept.
recruitment.internal@holcim.com

(Please indicate the position applied for on the subject field of your email)

Job Advertisement as FIXED PLANT MECHANIC of PT Holcim Indonesia Tbk

Job Title    : FIXED PLANT MECHANIC
Location    : Maloko Quarry – Serpong, Tangerang

Scope of works:     

The work is to do P.M/repairing/recond/overhaul/troubleshooting/electrical jobs of crushing plant equipments. The classify is to distinguish the personal ability in work experience, knowledge, leadership or seniority and responsibility level.

Requirements:

Education                        : Bachelor degree in Electrical Background
Experience                      : 4 years experience at Electrical jobs
Computer literacy             : Computer literacy ; SAP, Office & Lotus Notes
Language                        : English proficiency, oral & written
Other qualification / skills : – Be able to read parts book, service manual, electrical data’s
                                          – Has ability to analysed or trouble-shooter problem
                                          – Has ability to used special & diagnostic tools
                                          – Be able to operate computer system for paper work purposes
                                          – Has a leadership sign

If you are an employee of PT Holcim Indonesia Tbk and interested to the position, please send your resume before 4 September, 2011 to:

Organizational Development Dept.
recruitment.internal@holcim.com

(Please indicate the position applied for on the subject field of your email)

Job Advertisement as HEAVY EQUIPMENT MAINTENANCE TL of PT Holcim Indonesia Tbk

Job Title   :  HEAVY EQUIPMENT MAINTENANCE TL

Location  :  Maloko Quarry – Serpong, Tangerang

Scope of Works:

To organize all maintenance activities of Mobile Heavy Equipment in Maloko Quarry in order to meet Availability required of 90 %.  This job desription covers only the key responsibilities for the job.  Every employee should except flexibility to carry out other task as reasonably instructed by superiors (indcluding Project Manager/Coordinators), to cooperate with other department when required and to participate in specific projects when requested

Requirements:

1.  Diploma 3 or University majoring in Mechanical 

2.  Minimum 3 years experience in Heavy Equipments maintenance 

3.  Computer literacy of Microsoft office, Lotus Notes and SAP User

4.  Good of English both oral & written 

5.  –  Having good leadership 

     –  Able to read and understand parts and manual handbook

     –  Understand troubleshooting system of equipment 

     –   Understand and able to use measurements and diagnostic tools

If your are an employee of PT Holcim Indonesia Tbk and intersted to the position, please send your resume before 4 September 2011 to:

Organizational Design & Development Dept. 

recruitment.internal@holcim.com

(Please indicate the position applied for on the subject field of your email)

 

Lowongan Pekerjaan PT NUSA KEIHIN INDONESIA (ASTRA OTOPARTS GROUP)

PT NUSA KEIHIN INDONESIA (ASTRA OTOPARTS GROUP) yang bergerak di bidang manufacturing Otomotif ingin segera mencari calon karyawan yang akan kami tempatkan dibagian :

ENGINEERING ( 1 Orang) 

> Umur : 23-26 tahun

> Jenis Kelamin : Laki-laki

> IPK minimal 2,75

> FreshGraduate/berpengalaman min 1 tahun diposisi yang sama

> Jurusan Teknik Industri atau Teknik Mesin

Untuk selanjutnya CV, Surat Lamaran, Pas foto 4×6, Transkip nilai ijazah, Fotokopy sertifikat-sertifikat pendukung lainnya dikirimkan ke:

PT. NUSA KEIHIN INDONESIA (Astra Otoparts Group)

Jl. Pegangsaan Dua Km 2,1 Jakarta Utara 14250.

Telp.   : 021-468 23 730

Fax      : 021-468 23 731

  atau ke:
 
Bagian Kemahasiswaan
Gedung Dekanat Fakultas Teknik
UNDIP

 

Job Advertisement of PT Styron

A newly established multinational company located in Banten Province is looking for candidates to fulfill some future roles.

1.    Instrument Technician
Requirement :
–    Min D3 Instrumentation
–    Min 1-3 years experience in Instrumentation equipment/instrumentation field

2.    Electrical Technician
    Requirement :
–    Min D3 Electrical Engineer
–    Min. 1-3 years experience in electrical engineering
3.    Purchasing Supply Chain assistant
Requirement :
–    Min. D3 in Engineering/Science degree
–    Min. 1-3 years experience in import/export
4.    Run Plant Technician/Operator
    Requirement :
–    Min D3 in electrical engineering/mechanical engineering/instrument engineering
–    Min. 1-2 years experience
5.    Country Controller
    Requirement :
–    Min. S1 Accounting
–    Experience in Public Accountant Firm, MNC for 8 years experience
–    Familiar with SAP, SOX Compliance, G/L, US GAAP
6.    Engineer
    Requirement :
o    Min S1 electrical engineer degree
o    1-3 years experience in engineering field

Please send your resume / CV to cilegon.recruitment@gmail.com not later than September 20, 2011.

Put also your position that you apply in email subject. 

For more information of company get here

 

Peresmian Mahasiswa Baru Fakultas Teknik Undip Tahun Angkatan 2011/12

 

Dekan Fakultas Teknik Undip telah meresmikan Mahasiswa Baru Fakultas Teknik Undip Tahun Angkatan 2011/2012  pada hari Senin  22 Agustus 2011 mulai Pukul 12.15 WIB di Gedung Prof. Soedarto Undip yang sebelumnya para mahasiswa tersebut telah diresmikan oleh Rektor Undip.  Jumlah mahasiswa baru Fakultas Teknik Tahun Akademik 2011/12 sebanyak 2532 mahasiswa yang terdiri dari :

JUMLAH MAHASISWA FAKULTAS TEKNIK TH. AKADEMIK 2011/2012               

No
 
Jurusan
Jumlah
Total
 S1  D III 
1. Teknik Sipil  280     148    428
2. Teknik Arsitektur            220     73    293
3. Teknik Kimia 219     132     351
4. Teknik Mesin 166     88    254
5. Teknik Elektro 170     94     264
6. Teknik P.W.K  138 74 212
7. Teknik Industri 125        125
8. Teknik Lingkungan 117        117
9. Teknik Perkapalan  117     57     174
10. Teknik Geologi  114       114
11. Teknik Geodesi  93       93
12. Sistem Komputer   107       107
   Total     1866     666     2532
 
Acara penerimaan mahasiswa baru tersebut dihadiri oleh para pimpinan Fakultas Teknik dan staff.  Sambutan dan pembukaan acara dipimpin oleh Dekan FT Ir.  H. Bambang Pudjianto, MT  dilanjutkan dengan pengenalan pimpinan FT dan jurusan dan di isi dengan berbagai informasi berupa materi penting bagi mahasiswa baru beberapa materi diantaranya tentang Peraturan Akademis yang disampaikan oleh Dr.rer.nat.Imam Buchori, ST selaku PD II, materi SIA online, Sistem Informasi dan kepustakaan di FT oleh Ir. Sudjadi,MT , dan lain-lain.

Penutupan acara penerimaan mahasiswa baru oleh Dekan. Semoga mahasiswa baru dapat menjadi calon pemimpin Bangsa.