Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Helpdesk ini ditujukan untuk mengoptimalisasi layanan di lingkup Fakultas Teknik – Universitas Diponegoro. Setiap informasi & pertanyaan akan diberikan sebuah nomor tiket yang dapat anda gunakan untuk mengetahui progress dari helpdesk kami. Sebagai reference kami tetap menyimpan archive dan history dari semua informasi/pertanyaan yang anda ajukan.

Kirim Pertanyaan
Untuk Mengirimkan Pertanyaan / Permintaan Layanan Klik Disini
Tracking Proses
Untuk melihat Proses Permintaan Layanan dengan mengisikan no Tiket  Klik Disini
Informasi Dasar Pengetahuan
Melihat daftar informasi yang dapat digunakan pelanggan atau calon pelanggan untuk menjawab pertanyaan Klik Disini
Panduan
Cara Menggunakan Layanan Helpdesk Klik Disini

Panduan Penggunaan Layanan Helpdesk

Helpdesk adalah sistem yang berfungsi sebagai pelayanan bagi civitas akademika untuk mengirim pertanyaan atau menyampaikan masalah/kendala. Sistem ini menggunakan tiket yang berfungsi untuk melacak dan mengatur masalah untuk dapat diselesaikan lebih cepat. 

Penanganan tiket disesuaikan dengan jam kerja kantor yaitu
Senin –  Kamis  07:30 – 16:00 WIB
Jumat 07.30 – 16.30 WIB